Mališani smo i volimo vježbati!

Mališani smo i volimo vježbati!

Mali smo, pužemo, tek smo prohodali, gegamo se sićušnim koracima, ali naši roditelji se dobro oznoje prateći naš tempo“.

Složit će se s ovom izjavom većina novopečenih roditelja , a i onih već iskusnijih. Od prvog ustajanja  i pridržavanja uz krevet ili ruku, djeca strmoglavo napreduju u osvajanju vašeg stana ili kuće, pretrčat će ga stotine puta, propuzat, popet se na svaki element  u svakoj sobi i pri tome nećete moći ne pomisliti odakle njemu toliko energije i zašto je vi imate tako malo. Naravno gledajući sve te vratolomije zabrinut ćete se za sigurnost vašeg djeteta i uskoro početi čitati, što s takvim djetetom. Najlakše bilo bi danas uvaliti mu tablet u ruku i smiriti taj nemir, kao što mnogi i rade, ali mnogo pametnija odluka bila bi odlučiti se na zajedničko vježbanje s vašim djetetom.

Na takve dječje vratolomije ne treba gledati kao nešto posebno, djeca to rade nesvjesno jer im je genetski predodređeno da u toj dobi savladaju sva ta biotičko – motorička znanja te da zadovolje svoje potrebe za kretanjem i igrom, te ljubavlju i socijalizacijom. Ukoliko se dijete ne podrži u takvim aktivnostima, a danas se sve manje podržava, postoji mogućnost da razvije probleme sa pažnjom, ponašanjem te nizom drugih problema u vidu tjelesnog razvoja. Danas je mnogo opcija koje naravno mogu biti privlačne zbog svakojakih razloga ali jedna od najboljih nudi se u pogledu gimnastike.

Gimnastika za djecu i roditelje je program vježbanja u kojem djeca vježbaju zajedno sa svojim roditeljima uz pratnju i vođenje trenera u gimnastičkoj dvorani.

Zašto gimnastička dvorana? Nije li prerano početi vježbati s djetetom koje je tek prohodalo ili nema ni tri godine? Je li sigurno?  Koja je korist od tako ranog vježbanja?

To su pitanja koja će si većina roditelja postaviti prije nego odluči bilo što u vezi vježbanja pa se možda nakon čitanja ovog teksta ohrabri poduzeti nešto u vezi toga. Gimnastička dvorana, pogodna je za vježbanje djece jer ispunjava jedan od osnovnih kriterija kvalitenog vježbanja u toj dobi, a to je sigurnost. Gimnastičke dvorane obložene su strunjačama svih oblika i stupnjeva mekoće, te će djeci omogućiti vježbanje i padove koji neće izazvati odbojnost od vježbanja ni odbojnost od savladavanja novih vještina. Osim sigurnosti pružaju i nenadmašnu raznovrsnost vježbi koje se mogu izvoditi u odnosu na bilo koji drugi sport i sportsko okruženje u toj dobi. Velika količina pomoćnih sprava i modula omogućuju djeci  da:  trče ,pužu, provlače se, penju ,skaču, doskaču, valjaju, kolutaju, vise, ljuljaju,  glumataju životinje i njihova kretanja i to sve u sigurnim uvjetima kroz igru i paznju roditelja.

Koje su pozitivne stvari svega toga?

Dijete će nesvjesno stvoriti naviku da npr. svake subote zna da mora ići na trening, riječ koja njemu nije poznata, ali će već od te rane dobi ukorijeniti tu riječ sebi u mislima kao nešto pozitivno, zabavno, nešto što radi s roditeljima i kasnije u odrastanju imat će potrebu i dalje vježbati i ispunjavati svoje obaveze. Na treningu će se prvi put susresti s trenerom, koji  će ga zanimati jer će pokazivati sve te zanimljive stvari i vježbice te će na taj način razvijati pažnju i koncentraciju koje će dobro doći u što većoj mjeri kad krene u školu, tad će ulogu trenera zamjeniti učiteljica ali će se ta uloga u kojoj dijete sluša i pazi preslikati i na školu. Na treningu će se susretati i s drugom djecom, komunicirat će, učiti se redu i poštivanju drugih što će se također kasnije preslikati na daljnje odrastanje. Osim ovih stvari, prva stvar koju će na treningu možda otkriti je strah od nekih vježbi, koji će strpljivo savladati i naučiti vrijednu lekciju o radu i strpljenju. Pojavit će se i prva nezadovoljstva zbog nekih vježbi koje će im biti izazovne, što će omogućiti roditeljima da zajedno sa svojim djetetom savladaju  te prve prepreke i to će imati veliku pedagošku i odgojnu ulogu. Trening i vježbanje važan su faktor u oblikovanju ličnosti i odrastanju jer sve ove sitnice koje su odraslima sad beznačajne, djeci izgrađuju osobnost i čvrst karakter. Puno je lakše naučiti dvogodišnjaka ili trogodišnjaka nego malog fakina od 6 godina.

Omogućite svom djetetu pravilan psihološki razvoj jer je u  ovoj dobi  to najvažnija stavka. Druga važna stavka je i zdrav tjelesni rast i razvoj:  u ovoj dobi već treba dati poticaj razvoju zdrave, mobilne i skladne kralježnice te svih ostalih dijelova tijela.

Trening je odskočna daska za kasniji polazak u školu i nošenje i vučenje teških torbi i knjiga te dugotrajno sjedenje koje  ima loše posljedice za zdravlje djece.

Kadar koji vodi ovakve programe postaje isključivo obrazovan od strane Kineziološkog fakulteta  i s vašom djecom će raditi osobe koje su za to fakultetski obrazovane.

Treninzi  gimnastike za djecu i roditelje najčešće traju između 50min i 60min te su strukturirani na način da se prvi dio treninga provodi sa svom djecom i roditeljima uz jednostavnije vježbice koje trener zadaje kroz imitaciju kretanja životinja, te pojava i stvari iz prirode. Ovaj dio ima funkciju uvodnog dijela u kojem se djeca kroz igru zagrijavaju i razgibavaju te na taj način pripremaju za glavni dio treninga. U glavnom dijelu treninga najčešće se postavljaju zadaci u obliku poligona koji djeci predstavlja  dovoljan izazov, a opet nije pretežak. Pri izboru vježbi  trener pazi da obuhvati vježbe koje aktiviraju  što više sposobnosti  i motoričkih znanja te svih dijelova tijela kako bi se osigurao što bolji podražaj rastu i razvoju.

 

Luka Slavnović, mag. cin.

trener u GK. TREŠNJEVKA